נשימת

המון יומרה הייתה שם לפני הנפילה. התאמצנו מדי. בשביל לעשות את כל מה שעשינו בהתחלה באמת היה צריך יומרה, אבל אחרי שהכל כבר התחיל לרוץ היינו צריכים לדעת גם לשחרר. יומרה תמיד הופכת ליומרנות בסוף.

מאז למדתי להיזהר ממאמץ יתר. עדיף להיכשל כי ויתרת מאשר לאחוז ולחנוק משהו עד מוות. הוא לא הבין את זה ותראו מה המצב. עובדה.

עדיף להגיד לעצמך "הייתי צריך להתאמץ יותר" ולא את ההפך.

עכשיו זה קל יותר לשנינו, אין את הכעס הזה יותר. הוא שם, אני כאן. כל אחד במקום שלו. כל אחד מאיתנו עם האחריות שלו והניצחונות והכישלונות שלו. בלי המבטים וההאשמה ההדדית.

הנפילה שלי שחררה את שנינו. למרות שכאילו הוא ניצח ואני הפסדתי. שחררה אותנו אחד מהשני ואיכשהו גם מעצמנו, מהמבט של השני. בלי המבט אתה חופשי, אתה לא מגולם, לא מגובש. פראי כמו הרוח, רק להפך. אומרים שבגן-העדן אין מראות.

כמובן שבגן-העדן אין מראות.

"אדם אמיתי ונכון הוא התוצאה של הקשר שלו עם הזולת; האני שלו והרעיון שלו של עצמו מתווכים על-ידי הכרה שמושגת כתוצאה למעשיו". משהו כזה. יש כאן יותר מדי פילוסופים. "התודעה תופסת את עצמה רק בעיני ראותה". יותר מהכל אני שונא פילוסופים. אולי הם מזכירים לי יותר מדי את עצמי. לא מספיק הביזה והאונס והרצח הם חייבים גם לנבור בעצמות. מזכיר לי שיר אחר:

"הם מוצצי דם שבאים לראות
אם הגרביים של המשורר מלוכלכות
או אם הוא מסריח מבית השחי
תאמינו לי אני לא אאכזב אותם"

משוררים אני דווקא מחבב.

בגן-עדן אין מראות, וגם אין אף-אחד אחר, אפילו לא משוררים. גן-העדן הוא נשיפה מתמשכת מתרפה עד אין-סוף. ריקנות ריקה. אולי אפילו הוא בעצמו כבר לא שם יותר, אולי גם הוא נפל לכאן, מסתתר בין ההמונים. אולי הוא הבין שבעצם אני ניצחתי.

 וכאן? כאן כולם, כאן צפוף מרוב מבטים, מרוב מראות. כאן השאיפה. כל הזמן. שאיפת האין-סוף. ובין שם לכאן, לאורכה של כל נפילתי, העולם נושם.

להשאיר תגובה

