לא נשאר עוד מה לעשות

לא נשאר עוד מה לעשות. ממש ככה. לא נשאר עוד. הראשי, זה שדיבר ברבים, קם והלך. אחריו יצאו כל השאר. השאירו אותי לבד, שמחו שלא התאוששתי מהר מספיק בשביל להתחיל עם השאלות. מה. למה. כמה. כמה.

גם אני שמח שלא שאלתי שאלות. מה. למה. למי אכפת מה ולמה. מה. זה לא משנה מה. התוצאה זהה. למה. למה פשוט אין. אל תתנו לכל הדיבורים בנושא לבלבל אתכם. זה משמדברים על משהו לא אומר שהוא קיים, להפך אפילו. להפך. כמה. כמה אף-אחד לא רוצה לדעת.

קמתי ועזבתי. זה היה דווקא מאוד קל. כמה חתימות. טופס טיולים. מעניין מי המציא את השם הזה. אולי אם הייתי טורח לקרוא על מה חתמתי זה היה לוקח יותר זמן, אבל אני אף-פעם לא מצליח. אני מאבד ריכוז. בירוקרטיה זה מאוד משעמם. הם עושים את זה בכוונה. השעמום. לשעמם זה ההפך של לעצבן. אם מעצבנים אותך אתה מתרכז מאוד.

חשבתם פעם על הניגודים האלו? הרוב לא שמים לב. שההפך של סקרנות זו אדישות נגיד. דיוק זה ההפך מזיוף. אני אוסף כאלו. ההפך של לאסוף זה לשכוח.

הכל על סקאלה. כחול אשר על שפת הים. תנסו לספור ולא תצליחו. כמה פילים נכנסים בפולקסווגן זה סיפור אחר. אפילו בפולקסווגן גדולה. כמה אצבעות אני מרים.

גם זמן עובד ככה. מכירים את הציורים האלו שמראים לכם את כל ההיסטוריה של העולם ביום? אם לוקחים את כל ארבע-עשרה מילארדי השנים שהיקום קיים ומסתכלים עליהם כמו על יום, כל האנושות נמצאת פה פחות משנייה. שנייה. מה זה חיים של בן-אדם בתוך זה.

אבל אם מסתכלים על חיים של בן-אדם בתוך חיים של בן-אדם זה לא מעט בכלל. זה בדיוק מאה אחוז. תופס את כל הסרגל. מקצה עד קצה.

נגיד אהבת אישה אחת כל החיים. אתה יכול להגיד שאהבת אותה במאה אחוז. ואם אהבת ארבע? כל אחת מהן מאה אחוז בזמן שלה, או שאתה מאבד משהו? בטח שלא נגיד כל אחת רבע. אז משהו בין עשרים וחמישה אחוזים למאה. עם רצון לקראת המאה, כמובן. נגיד אהבת שתיים ועכשיו אמרו לך שאין מה לעשות. למי מהן תתקשר קודם?

גם אם אהבת אישה אחת זה לא מאה אחוז. אפילו לא בימים הטובים. ואולי בכלל אם אהבת כמה רק השתפרת מאחת לשנייה, אהבת יותר ויותר קרוב למאה. לשלמות. אומרים שרק את הילדים שלך אתה אוהב באמת. זה שקר וגם זה שקר.

בדיה זה סוג של אמת. הסוג המוצלח ביותר, קטן  יותר ובטוח יותר. עקבי זה ההפך של שקר.

עדיף לא להתקשר. ללכת, להעמיד פנים שלא קרה כלום. באמת לא קרה כלום. שום דבר לא השתנה, לא באמת.

יש את השאלה הזאת. מה היית עושה אם הייתה נשארת לך רק חצי שנה לחיות. מה היית עושה אם היית נשארת לך רק חצי שנה לחיות? אם אתה עונה אותו הדבר אתה במקום הנכון. אם היית נשארת לי חצי שנה לחיות מה הייתי עושה? אותו הדבר.

אולי הייתי מתקשר.

זה לא נמדד באחוזים. זה לא כמה, זה איך. איך אהבת. כמות זה לא ההפך מאיכות. פשוט סרגלים שונים לגמרי.

לא משנה מה ולמה וכמה. משנה מי ואיך.

אז זו השאלה שיש לענות עליה. אולי היית מתקשר. אבל למי? ואיך?

לא נשאר עוד מה לעשות. זה גם כן שקר. חיים פעם אחת כמו לא חיים אף-פעם. אני לא זוכר מאיפה הציטוט הזה. ההפך מלזכור זה לשחרר.

כתיבת תגובה

