אישה (שומר – רושם רביעי)

***

התחלתי לצאת עם אישה אחת. מוזר שככה אומרים. אם כבר התחלתי להיכנס איתה. במקום לצאת לבד אני יושב איתה בבית ביחד. היא אישה מבוגרת. זה לא מפריע לי. גם אני איש לא צעיר. גם לא מפריע שהיא לא יפה במיוחד, או שאין לנו על מה לדבר. יש לה חן בתנועה ועומק בעין. החן והעומק האלו מספיקים לי. לא צריך הרבה.

הבעיה היא בריח.

***

אפשר להיות עם אישה לא יפה. גם ככה זה יותר בשביל אחרים מאשר בשביל עצמך. שיראו אותך עם אישה יפה. ובגילי מי כבר מסתכל, מי שופט. אף-אחד לא יגיד: ראית את האישה של השומר, מי ידע שיש לו את זה.

בלילה במיטה קרוב מדי וחשוך מדי לראות משהו, ובלי המשקפיים אני גם ככה לא רואה כלום. אפשר לעצום עיניים ולדמיין כל אחת, לפנטז אישה יפה.

וגם כשאתה עם אישה יפה אתה בסופו של דבר מפנטז שאתה עם אישה יפה.

***

אפשר להיות עם אישה שאין מה לדבר איתה. גם ככה בסופו של דבר יודעים אחד על השני הכל. אתה תספר לה את הסיפורים שלך, והיא תספר לך את הסיפורים שלה, וזהו. יכול לקחת יום, או שנה, אבל מתישהו נגמרים הדברים.

הייתי שם, אני יודע. כשאתה חי עם אישה מספיק זמן אתה לא רק יודע את הסיפורים שלה, אתה יודע גם איך היא מספרת. אתה יכול לראות דרך העיניים שלה, לשמוע דרך האוזניים שלה. והיא אותו הדבר עליך. ככה שגם אם קורה משהו לאחד משניכם אין מה לדבר.

מה לעשות. מתרגלים, מפסיקים לראות, מפסיקים להקשיב. תולים תמונה יפה על הקיר ושוכחים שהיא שם.

***

לאשתי הראשונה עשיתי ניסוי פעם. יום אחד פשוט הפסקתי להתגלח. בלי להגיד מילה נתתי לזיפים לצמוח. אחרי יומיים, בנשיקה אחרי העבודה, היא אמרה שאני מדגדג. אחרי שבועיים הילד שלה בא לבקר ואמר משהו, אבל היא לא שמה-לב גם אליו. אחרי שבעה חודשים, זה היה בוקר שבת, היא הרימה מבט מהעיתון ואמרה שאני נראה נורא ומתי הספקתי לגדל כזה דבר מכוער. ואז היא צחקה ממש. גם אני צחקתי. צחקנו עד שלא היה אוויר וכאב בבטן ואפילו עוד יותר. זה היה הדבר הכי מצחיק שקרה בחיים של שנינו.

היא גזרה לי את הזקן עם המספריים שהיו לה במטבח, ואני התגלחתי, ולמחרת התגרשנו.

***

אבל הריח. אין לך מה לעשות כשאישה לא מריחה טוב. אי-אפשר לעצום עיניים ואי-אפשר לפנטז ואי-אפשר לחכות שתתרגל. אפילו יותר גרוע מאישה עם קול לא נעים. אישה שמריחה לא טוב, תסלחו לי, אבל הגוף בעצמו לא מוכן לשתף פעולה. לא משנה כמה המוח מנסה לשכנע ולספר סיפורים הגוף לא רוצה.

***

אבל יש לה חן בתנועה, ועומק בעין. ובואו נודה באמת, אני לא מציאה גדולה. בטח גם אני מריח כבר לא משהו, ועדיף שאגדל זקן חדש להסתיר את הפנים מאחוריו. ואולי יש לי הרבה סיפורים לספר, רשמים על החיים, אבל אני לא בטוח שמישהו רוצה לשמוע אותם. סתם שומר. אז אני מקבל מה שיש ואומר תודה שהאישה הזאת מסכימה להיכנס איתי.

***

נראה לי אני אחזור לעשן. ככה לא צריך להריח כלום. רק חבל עד שהפסקתי.

***

לרושם השלישי – מה לעשות                                                      לרושם החמישי – שידעו

***

3 מחשבות על “אישה (שומר – רושם רביעי)

  1. פינגבק: מה לעשות (שומר – רושם שלישי) | אמנות בדידה – pixel art

  2. פינגבק: שידעו (שומר – רושם חמישי) | אמנות בדידה – pixel art

להשאיר תגובה

