מה לעשות (שומר – רושם שלישי)

***

אדם שהכרתי מת השבוע. לא באמת הכרתי אותו. שכן. חי בית ממול. אישה, שלושה ילדים קטנים. ממודעות האבל למדתי גם שהיו שני אחים, ששני ההורים עוד בחיים.

הוא היה אומר שלום בלי להגיד, רק עם החיוך, ראש מורכן קצת. הוא היה יוצא כל בוקר וערב עם הכלבה שלו לטיול. כלבה שמנה ובהירה וידידותית. רק הוא טייל עם הכלבה. כנראה שאשתו לא אהבה אותה.

***

זה מטריד אותי. כבר שבוע אני עסוק בכך. חושב על זה, למרות שאין לי מה לחשוב. לא הכרתי אותו, אותה. ידעתי עליהם, על דבר קיומם. ידעתי שהם הם. ראיתי אותם יוצאים מביתם וחוזרים אליו. זה הכל. הכרתי אותם במעברים. ראיתי אישה אחת שעולה על גדותיה ומצאה לה איש שיהיה שם ויקלוט את הזרם האינסופי שלה בשלווה. זה מה שראיתי, או המצאתי. מי יודע מה היה באמת.

***

ראיתי שלושה ילדים קטנים. הבת עם התרמיל שלה לבית-הספר. השני עוד קטן, עוד רוצה תמיד בעגלה. השלישית תינוקת קטנה, כמה חודשים, לא עושה בעיות.

אני לא יכול לדמיין אפשרות לאדם להשאיר אחריו חור גדול יותר. לחסר לאישה, להורים, לאחים, לילדים.

ואולי גם לכלבה ולשכן.

.***

לא עלינו. ככה אומרים כאן. לא עלינו. לא עליהם. לא על אף-אחד שאני מכיר. לא על-אף אחד שאני לא מכיר. לא על אף-אחד.

טרגדיה.

***

המילה הזאת. אני שומע אותה יותר מדי. טרגדיה. מעט מאוד דברים הם טרגדיה. אנשים משתמשים יותר מדי בחופשיות במילים כאלו, מלבישים על אירועים קטנים מילים גדולות. כמו אסון, כמו משבר. כל דבר קטן שקורה היום הוא אסון, כל צעד קטן לאחור משבר. אפשר לחשוב. נדירים האירועים בחיים שהם משבר או אסון או טרגדיה. כמה כבר קורה שמשהו נתלש ונמחק ואיננו, משאיר אחריו חלל ריק. חלל שנקרע באבחה אבל מתמלא לאט לאט, במשך שנים. אם בכלל.

זה אסון, זה משבר, זו טרגדיה. הורים שכולים, אחים, ילדים יתומים, אישה אלמנה.

***

קראתי אתמול: אנו נוטים לנסות לקטוף פרח כדי לשים באגרטל, אבל התוצאה היא תמיד אפר בין האצבעות.

***.

אני חושב על זה, למרות שאין לי מה. הייתי רוצה להציע להם משהו, לעזור. הלוואי והיה איך, הלוואי והיה מה לעשות.

***

לרושם השני – עבר מפואר                                                     לרושם הרביעי – אישה

***

2 מחשבות על “מה לעשות (שומר – רושם שלישי)

  1. פינגבק: עבר מפואר (שומר – רושם שני) | אמנות בדידה – pixel art

  2. פינגבק: אישה (שומר – רושם רביעי) | אמנות בדידה – pixel art

להשאיר תגובה

